onsdag 19 augusti 2009

Solig livsprognos med plötsliga regnskurar


Så kom den igen

grävde sig in

under skinnet nånstans

där huden var mest

genomtränglig

sårbar


spred sig som en

tyngd i

bröst i ögon

mage leende


väderlekens

kombinationssymbol

moln-sol-regndroppe

som kan bli

ösregn


där ensam söker skydd

förgäves

efter att ha negligerat

ofarliga droppar

på solskenspromenad



Cyklar leende

längs kajen möter

mänskor jag vill

får vara

nära, dela med


känner nån tror

på mej

jag kan göra nåt

behövs


dansar fram min iver

skapar platser

som är mina



Men inget hindrar

stunderna då

tyngden kryper

igenom drar ner

överrumplar

mej


någon kanske

inte dök upp

något kanske

inte gick som jag trodde

blev symbol för

allts förgänglighet


något kanske

var så fint

jag ville dela det

men inte

kunde


men allt kanske

tillochmed

gick som någon

tänkt det skulle


och ändå

öser regnet

i mitt bröst

mina ögon


ibland

även

i det nya livets

soliga väderprognos

2 kommentarer:

Frööken sa...

Jag VISSTE att du sku uppdatera idag. ;) Wonder why... Munksnäsmoln,,M

Ida sa...

Skönt, älskar din närvaro där i mitt föränderliga väderuniversum!